dat was het dan.. 😒πŸ‡ͺπŸ‡Έβ€οΈ

16 december 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Holaaa amigos 😊

Dit was het dan.. Ons laatste weekje stage in het mooie Chiclana. πŸ‡ͺπŸ‡Έ Dit betekent dus ook mijn laatste blog op 't web. πŸ˜‰

Maandag begonnen we dan toch echt aan ons laatste weekje stage.. De ochtend begon weer met het knuffelen van de kinders. 😍 Dit blijft toch een fijne begroeting in de ochtend. πŸ˜‰ Hierna ben ik weer naar mijn eigen groepje gegaan. De leidsters kwamen meteen naar me toe en ze vertelden dat ze het jammer vonden dat dit mijn laaste weekje op de groep was.. Op dat moment besefte ik pas echt, ohjaa verrek ik ben hier nog maar 5 dagen. 😱 Tijdens de ochtend vertelde Natalia (leidster) aan de kinderen dat dit mijn laatste weekje was, alleen begrepen ze dat nog niet heel goed haha. πŸ˜‚ Ik heb deze ochtend en middag weer wat knutselwerkjes met de kinderen gemaakt. πŸ‘ Tijdens het middag eten vertelde Loes dat Aurori (leidster) had gezegt dat ze heel erg blij met ons was en dat de leidsters en de kinderen ons erg zouden gaan missen. ❀️ Wat was dit lief om te horen! Aan het eind van de dag kreeg ik nog even een update over de kat haha. Noemi (leidster) was met de kat naar de dierenarts geweest. Uiteindelijk kwam ze er toch achter dat een kat niet echt een plek is voor een kinderopvang. πŸ˜‚

Dinsdag tijdens het ontbijt waren we weer eens begonnen met het kijken van Viana de film. (nog steeds niet gekomen tot de helft van film, na die 4 maanden πŸ˜‚) Toen ik bij de kinderen op de grond ging zitten werd ik meteen weer omhelsd en kwamen ze heerlijk bij me op schoot zitten. 😍 Na het ontbijt was het weer tijd voor de ochtend kring. De liedjes die ze de eerste maand zongen over de zon, zijn nu veranderd in liedjes over de regen en donkere lucht. Want jaa hier is het ook aan het afkoelen.. πŸ€” Daarna was het weer tijd om wat te knutselen. Ze werken hier via een bepaald kinderprogramma. Alle kindjes hebben een boekje met verschillende opdrachtjes. Ik vind zelf dat deze wel erg simpel zijn.. bijv. een beetje stickers plakken.. Ook helpt Natalia (leidster) de kinderen best veel, terwijl ik ze het mooi zelf laat doen. 😊 Zo leren ze het meeste! Tijdens 'buitenspeeltijd' waren we deze keer maar binnen gebleven omdat het pittig koud was, dus we gingen in de eetzaal weer verder met Viana. πŸ˜‰ Na een dagje stage was het thuis weer tijd om te gaan poetsen.. DE LAATSTE KEER. 😍 Volgende week nog even een doekske over de tafel en een bezem door de kamer en dan vinden we het wel dikke prima. πŸ˜‰

Woensdagochtend zijn we langs Antonio gegaan om nog wat papieren te laten ondertekenen, aangezien dit onze laatste week is. πŸ’ͺ Noemi (leidster) had dinsdag met hem afgesproken dat wij de volgende dag om 9 uur bij hem zouden staan. En wat denk je die ochtend.. was hij er niet. πŸ€” Spanjaarden, afspraken en tijden zijn niet altijd zo'n goede combinatie al zeg in het zelf haha. Toen we later die dag terug kwamen heeft hij onze papieren getekend! Wat was dit een prettig gevoel. 😍 Toen we deze ochtend op stage aankwamen zagen we wat slingers hangen. Geen idee wat ze deze keer weer van plan waren. πŸ˜‰ Op het grasveldje was Bethlehem nagebootst met natuurlijk onze kunstwerken. πŸ’ͺ Wat zag het er leuk uit! Loes haar groep ging als eerste naar buiten voor wat foto's die ik uiteindelijk mocht gaan maken. Ik zag dat Loes heel haar groep mee moest verkleden, dus ben ik haar maar even gaan helpen. 😊 Want was dit een gedoe zeg.. Uiteindelijk zijn het leuke foto's geworden en mochten wij zelf ook wat foto's maken. πŸ‘ Later die dag heeft Loes mij geholpen met het verkleden van mijn 2 groepen die dag. 😘 Ze droegen onze herders hesjes die we even geleden hadden gemaakt. 😍 Ook moesten ze een soort tulband op hun hoofd, nou ik kan je vertellen dat dit natuurlijk niet fatsoenlijk bleef zitten.. Maarjaa alles voor de foto he!

Donderdag was onze een na laatste dag op stage.. Toen we op stage aankwamen vertelde hoe blij Noemi (leidster) met ons was en dat we het erg goed hadden gedaan! 😊 Ook mochten we als we nog eens terug kwamen bij haar in huis slapen, gratis! zei ze. πŸ˜‚ Natalia (leidster) heeft elke dag van de week tegen de kinderen verteld dat we vrijdag voor de laatste keer kwamen. Toen ze dit deze dag vertelde kwam het besef weer.. ☹️ Tijdens de ochtendkring vertelde ze dit dus nogmaals, waardoor alle kindjes me kwamen knuffelen. ❀️ Deze dagen ga ik zeker nog lekker veel klooien en knuffelen met de kinders. Wat waren het af en toe boefjes, maar ik ga ze stuk voor stuk missen. 😍 Natalia (leidster) vertelde ook hoe erg ze mijn hulp op de groep van haarzelf en Patricia (leidster) ging missen. Wat zijn de leidsters toch ontzettend lief. 😊 Na stage hebben een bedankje geschreven in onze zelfgemaakte kaarten, die we vrijdag met een portie stroopwafels aan de leidsters gaan geven. πŸ‘ Want het afscheid kwam er toch echt aan..

Nouu en vrijdag was het dan zover.. Na 4 maanden onze laatste stage dag! 😱 Met een dubbel gevoel begon ik aan deze dag.. Want wat heb ik een leuke tijd gehad op stage en wat ga ik ze missen, maar aan de andere kant is het dus bijna tijd om weer lekker naar Nederland te gaan. 😍 Wat herinner ik me de eerste week nog goed met al die krijsende kinderen. πŸ˜‚ Wat zijn ze toch veranderd die afgelopen 4 maanden.. Sochtends kregen we de vraag of we nog een cowboydorp konden schilderen. Ze dachten nog mooi even gebruik te kunnen maken van onze knutselkwaliteit. πŸ˜‰ Ook kregen we een bedankje voor onze inzet. Hoe lief! 😍 Van een klein flesje drank tot een diploma haha. Dus school bij deze laat die diploma maar zitten he, ben geslaagd. πŸ˜‰ (fopje flauw mopje) We hadden goed doorgewerkt, omdat we natuurlijk nog zoveel mogelijk tijd bij de kinderen en leidsters wouden zijn. Ik had aan Noemi (leidster) gevraagd of we met zijn drieΓ«n wat foto's met de kinderen mochten maken als herinnering aan onze tijd! We hebben toen op elke groep foto's gemaakt. 😊 Nog even lekker knuffelen met al die kinders. ❀️ Na de foto's hebben we elke leidster ons bedankje gegeven. Ze waren er erg blij mee! Ook vertelde ze ons nogmaals hoe blij ze met ons waren en dat ze ons erg gingen missen. 😒 Iedereen hield zich groot haha, maar toen Aurori (leidster) begon met het laten van wat tranen.. tjaa toen hielden we het alle drie niet droog.. OkΓ©.. Groot blijven dacht ik.. maarjaa het was al te laat haha. 😒Zij bedankte ons altijd met knuffels en kussen. 😊  We zijn alle drie na het bedanken van de leidsters nog even naar onze groep gegaan. Heerlijk dat ze nog even spontaan naar je toe kwamen om te knuffelen. ❀️ Om 14.00 was het toch echt tijd om te gaan.. Alle leidsters kwamen naar ons toe, gaven ons knuffels, kussen en lieve woorden. Jaaa hoor daar gingen we weer.. stelletje emotionele wrakken. πŸ˜‚ Zelfs de leidsters konden het niet droog houden, want ook zij begonnen te huilen. Ze vertelde ons dat als we nog eens op bezoek komen we bij hun mogen blijven slapen. 😊 Uiteindelijk hebben we onze spullen gepakt en jaa toen de poort van stage dicht viel hebben we weer mooi een potje lopen janken. πŸ˜‚ En dan nog even beseffen dat er nog boodschappen gedaan moesten worden met zo'n rode kop. πŸ˜…

Nu hebben we nog een weekje vakantie, waarin we samen alles kunnen afsluiten. πŸ‘ Maar wat is het toch een dubbel gevoel.. Want wat heb ik hier een fantastische tijd gehad. 😍 Ik heb een geweldige tijd op stage gehad, nieuwe dingen mogen zien, nieuwe mensen mogen leren kennen, maar natuurlijk ook een fijne tijd gehad met me twee troelas. ❀️ Want jaa.. Tis niet niks om 4 maanden bijna elke seconde van de dag samen door te brengen. Toch hebben we dat even mooi geflikt met zijn drieΓ«n! Geen ruzies of discussies, maar vooral gezelligheid, huilen en lachen. πŸ˜‰

Ik heb veel op stage mogen leren. Als eerste 'manana manana' oftewel maak je niet zo'n zorgen om alles, het komt echt wel goed! Je druk maken over bepaalde dingen heeft helemaal geen zin. Je kan het af en toe ook op het gemakje doen. 😊 Ik ben van mezelf al een 'stresskip' dus dit was en blijft nog redelijk lastig al zeg ik het zelf. Ook heb ik geleerd dat ik is wat meer voor mezelf moet gaan kiezen. Eerst hield ik vaak rekening met een ander en dit zal ik natuurlijk nog wel doen, maar ik ben ook een persoon die eigen keuzes kan maken. Want je eigen mening doet er ook toe! πŸ’ͺ Ik ben er ook achter hoe belangrijk familie en vrienden eigenlijk wel niet voor je zijn. Dit waren ze natuurlijk al, maar na 4 maanden zonder iemand om je heen te hebben besef je dit toch nog net wat meer. ❀️

We hadden in Spanje alleen ons drieΓ«n.. hierdoor is onze band natuurlijk nog beter geworden! We hebben zoveel gelachen en ook erg veel gejankt. πŸ˜‚ We konden alles bespreken met elkaar. Al zat ik even in een dip of had ik het even zwaar, zij waren er voor mij! En andersom natuurlijk ook. 😊 Het was tussendoor af en toe natuurlijk wat zwaar om alles zelf te doen zoals het koken, afwassen, poetsen, kleding wassen en het maken van schoolwerk. Maarjaa dit hebben we toch mooi even gedaan mensen! πŸ’ͺ #lekkerbezigg

Het was niet niks om deze keuze te maken.. Want jaa.. 4 maanden zonder familie en vrienden, niet weten hoe alles in Spanje is en niet weten hoe dingen gaan lopen is niet niks. En al zeg ik het zelf ik heb het toch maar even geflikt jongens. πŸ’ͺ Ik heb een fantastisch tijd gehad hier in Chiclana. 😊 Waarin ik veel heb mogen zien, mogen leren en mogen genieten. ❀️

Nouu ik hoop dat jullie een beetje een beeld hebben gekregen naar mijn leven hier in Spanje en dat jullie het 'geweldig' vonden om mijn avonturen mee te beleven. πŸ˜‰ Neem voor de komende weekjes nog zeker even een kijkje op mijn blog, aangezien de vlogs nog even doorgaaaan. 😍 En wie weet tot het volgende avontuurtje! πŸ’ͺ

Tot over een weekje mensen! Dan is het tijd voor een dansje en een drankje in de Koster he!Β πŸ˜‰πŸ»

Hasta Luego πŸ’πŸΌβ€β™€οΈ
Ciao adios i'm done amigoss 😘

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob:
    16 december 2018
    Weer een mooi verhaal, en zeker deze periode pikken ze niet meer van je af je bent een topper maar dat wist je al.
    Dikke knuffel en tot zaterdag
  2. Mam:
    16 december 2018
    Hoi je laatste verhaal. Mooie tijd gehad in Spanje. Dit is mooi om op terug te kijken. Nou tot zaterdag 😘
  3. Rinske:
    17 december 2018
    WAUW!!
    Geniet van jullie afsluitende vakantie week!