adios baby's, hola peuters 😊

30 november 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

We kunnen nu echt gaan aftellen want de laatste 3 weken zijn ingegaan! Deze week stond ik voor de laatste keer op de babygroep. Vanaf volgende week naar mijn eerste groepje. πŸ‘

Maandag werden we weer warm onthaald door de kinderen.. Elke ochtend komt er wel een kind op me af gerend om te knuffelen. 😍 Blijft leuk om zo de dag te beginnen. πŸ‡ͺπŸ‡Έ In de ochtend stonden we met zijn drieΓ«n op de babygroep, omdat mijn leidster even inviel op de andere groep. En jaa dan krijg je spontaan een baby in je armen geduwd. πŸ˜‚ Het draaien van de groep ging prima met zijn drieΓ«n! Toen de leidster terug was, kregen we weer de taak om wat te gaan knutselen. Deze keer moesten we een poster maken met daarop een kerstkoor. Noujaa en wat was er nou leuker om ons drie na te tekenen. πŸ˜‚ Toen we klaar waren hebben we de poster aan de leidsters laten zien. Wat vonden ze het toch een grappig idee. πŸ˜‰ Deze poster hangt nu voor de deur, dus ziet iedereen weer mijn 'geweldige' ontwerp. πŸ‘
Savonds ben ik begonnen met het inplannen van de leerstof voor school en meteen begonnen met het eerste deel. πŸ’ͺ

Dinsdag bestond de ochtend weer uit knutselen. Deze keer mochten we een soort cowboy hesjes maken. Maar waar deze nou weer voor bedoeld zijn? Geen idee.. πŸ˜… Dus daar gingen we weer met ons 'fijne' schaartje.. #not. De poes kwam tussendoor ook even een kijkje nemen. Ondertussen krijgt de poes te eten en hebben ze een hok geregeld. πŸ˜‚ Na stage ben ik weer verder gegaan met leren, aangezien het redelijk wat leerstof is.. πŸ’ͺ Tussendoor hoorde ik dat Loes het een beetje moeilijk had.. Ik ben toen samen met Lotte langs gegaan om even te knuffelen. β™₯️ Ook hebben we een erg goed en langdradig gesprek gehad over vanalles en nogwat. Aangezien we het nu alle drie wat zwaarder krijgen.. is het fijn om elkaar te hebben. 😘 Ongelooflijk dat we elkaar na die paar maanden nog niet beu zijn. πŸ˜‰

Woensdag zijn we weer verder gegaan met het maken van de cowboy hesjes. πŸ‘ Vandaag waren weer alle baby's aanwezig. Het viel me op dat Noemi (leidster) nog maar 2 kinderen in slaap had.. Dusjaa daar ging ik weer hoor met de wiegstoeltjes. πŸ˜… Het was nogal een vermoeiende dag. Ze kwamen moeilijk in slaap, aten wat moeizamer en ik stond weer regelmatig alleen op de groep. πŸ’ͺ Toen we thuis waren van stage ben ik ook meteen weer begonnen met leren, om daarna optijd naar bed te gaan. Uiteindelijk was dit weer niet het geval.. πŸ˜… Want ik kon weer even bellen met vriendlief. 😍 Ik denk steeds vaker aan Nederland, waardoor lichtelijke heimwee is ontstaan. πŸ˜… Dus het spreken van vrienden en familie doet me goed. 😊

Donderdag werden we als eerste enorm bedankt door Noemi voor onze hulp bij het knutselen. πŸ’πŸΌβ€β™€οΈ We kregen nog een taak, teminste dat zei ze.. We mochten sterren maken voor op de cowboyhesjes. πŸ‘ Toen we klaar waren kwamen Guusje en Puck op bezoek om te kijken naar onze stage. Ze hebben hier een rondleiding gekregen en mochten zelfs de kinderen mee eten geven. 😊 Zij lopen zelf stage op de ouderenopvang die een straat verder ligt. De baas hiervan is dezelfde als die van onze stage. Toen we terug kwamen van stage ben ik weer verder gegaan met het leerwerk. πŸ€” Daarna was het weer tijd om te sporten, ofjaa dansen op kinderen voor kinderen. πŸ˜‚ Na het sporten was het nog tijd om te koken.. Aangezien we het niet meer echt zagen zitten om aardappels te schillen, hebben we besloten om het bij groenten met worst te laten. πŸ˜‰ Tjaa waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan he.. #motto πŸ˜‹

Vrijdag kregen we alle drie een foto die gemaakt is op stage. 😍 Echt heel leuk als aandenken. Ze had er zelfs een Nederlandse tekst opgezet. πŸ‘ Deze dag kregen we dus uiteindelijk nog een knutseltaak.. Poncho's maken. πŸ˜‚ Toen we klaar waren kwam de leidster binnen en vertelde dat we er voor onszelf ook een mochten maken. Maar wat was nou het dingetje? De stof was op.. πŸ˜… Gelukkig hadden we nog drie kleine poncho's over dus hebben we er maar crop tops van gemaakt hahah. πŸ˜‚ Toen ik terug naar de groep liep hoorde ik alweer gejank.. En jaa hoor daar gaan we weer: kinderen troosten, voeieren, in slaap wiegen en proberen stil te houden. πŸ’ͺ Na stage hebben we weer rustig aan gedaan en savonds natuurlijk een kerstfilm om het weekend in te luiden. 😍

Zaterdag gaan we eerst weer een poging doen om wat uit te slapen. Daarna gaan we samen met Puck en Guusje naar San Fernando om nog wat te shoppen. En natuurlijk om tape te halen om onze 'kerstboom' te creΓ«ren. πŸ˜‚ Savonds is het dan eindelijk weer tijd om wat drankjes te doen op de boulevard aan het strand. πŸ‡ͺπŸ‡Έ

Zaterdag zullen we waarschijnlijk weer niet hebben kunnen uitslapen.. Dus is er zondag weer een kans haha. πŸ˜‰ Daarna is het weer 'bakdag'. Brownie mix nummer 3? #kommaardoorr 😍 Savonds weer proberen om optijd naar bed te gaan, om maandag weer een dagje stage te knallen. πŸ’ͺ

Ohjaa er staat weer een nieuwe vlog online. Wel iets later dan gepland, maar toch weer leuk om te zien. πŸ˜‰

Dat was hem weerr, adios amigos 😘 #chicloanajoa

1. Mam:
    30 november 2018
    Weer mooi verteld Maud het aftellen begint nu weer .Geniet ervan en ben er voor elkaar nu jullie het wat zwaarder krijgen.Laatste loodjes. Maak er nog een mooi drie weken van samen. Ben trots op jouw een hele ervaring .MamπŸ‘πŸ‘πŸ˜˜πŸ˜˜
  2. Linda:
    1 december 2018