kort weekje! πŸ‘

7 december 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Holaaa πŸ’πŸΌβ€β™€οΈ
Daar zijn we weer met een fantastische nieuwe blog!

Maandag begon de ochtend wat chaotisch.. Toen we op stage aankwamen stond Noemi ons op te wachten. Ik kwam als eerste binnen en ze begon extreem snel te praten.. Tu aqui yo mi casa problema! (probleem bij haar thuis) Uhmm jaa okee, daar stonden we dan met zijn drieΓ«n op een groep van acht kinderen. πŸ€”We hebben even met ze gespeeld en gelukkig kwam leidster Aurori al snel! Daarna was het weer tijd on terug naar mijn oude groep te gaan! 😊 Toen ik op de groep kwam vroegen de leidsters Natalia en Patri of ik terug kwam op de groep. Toen ik ja zei waren ze meteen heerlijk enthousiast. Ook de kinderen vonden het volgens mij weer leuk dat ik er was.. 😍 Ik heb de hele dag 'Maud' gehoord. πŸ˜‚ Het was wel weer even wennen op deze groep, aangezien de dreumesen/peuters toch wat meer kunnen dan de baby's. πŸ˜‰ Het viel me op dat de kinderen in die paar maanden al zoveel meer kunnen dan toen ik voor het eerst op de groep kwam. Echt leuk om te zien! Ze willen het liefste alles zelf doen, maar soms vinden ze mijn hulp toch nog best fijn. πŸ˜‚ Noemi vroeg op stage aan Lotte of wij konden naaien. Nouu.. mwaa niet als de beste vertelde Lotte. 'Manana Manana' vertelde Noemi, dus we wisten al wat voor feest het de volgende dag werd.. πŸ˜… Toen we thuis kwamen van stage hebben we meubels aan de kant geschoven en zijn we de quickstep gaan proberen. Tjaa we kwamen erachter dat dit nog wel wat verbetering kan gebruiken.. πŸ˜‚

Dinsdag was het zover.. We konden meteen aan de slag met het maken van de hesjes die we de week ervoor hadden uitgeknipt. πŸ™„ Er kwam een leidster binnen om een voorbeeld te laten zien die volgens haar heel 'fassiel' (makkelijk) was. Noujaa.. zo makkelijk was het nog niet. πŸ˜… We besloten na een tijdje om het voor ons zelf makkelijker te maken. Want jaa waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan he. πŸ‘ #motto. Gelukkig ging deze manier een stuk sneller, maar uiteindelijk waren we nog om kwart over 2 klaar. 😴

Woensdag was het voor ons alweer de laatste stagedag van de week. 😏 En deze keer was het feest op stage! Waarom dit feest was? Geen idee, maar wat ik wel weet is dat het mega chaotisch was..! De kinderen hebben de afgelopen weken geoefend met het voorbereiden van een dansje op een kerstnummer. πŸŽ„ Dit dansje mochten ze deze dag opvoeren voor de ouders. Ondertussen ben ik in de ochtend begonnen met het verplaatsen van de stoeltjes voor de ouders. Sta je dan in een krakende lift met 3 stapels stoeltjes.. πŸ˜… Ik kreeg tussendoor van leidster Natalia de vraag wanneer Mickey en Olaf langs kwamen. Tjaa.. Geen idee dus hier ging ik maar weer eens achterna. πŸ˜… Ik kreeg van Noemi een camera in mijn handen gedrukt, dus ik mocht rondlopen als fotograaf. Om half 2 heb ik Loes en Lotte geholpen met het verkleden. πŸ‘ Om kwart voor 2 was het zover! Het optreden van de kindjes en het bezoek van onze eigen Mickey en Olaf. πŸ˜‰ Dus daar ging ik als 'speedy Gonzales' πŸ˜‚ rennend van de ene groep naar de andere groep om wat foto's te maken, want wat we niet wisten was dat de groepjes tegelijk moesten optreden. πŸ™„ De kindjes waren alleen niet zo blij om Mickey en Olaf te zien.. Ze begonnen te krijsen als een malle.. Na wat aanmoediging van mij en de ouders hebben we toch wat kinderen met 'Loes en Lotte' op de foto kunnen zetten. πŸ˜‚ De leidsters waren erg blij met onze hulp!

Na de woensdag hadden we al weekend! Omdat donderdag en vrijdag dus feestdagen waren. 😍 Donderdag hadden we dus vrij en zijn we hard verder gaan werken aan ons schoolwerk. πŸ’ͺ Tussendoor hebben Lotte en ik kaarten gemaakt die we bij ons afscheid aan de leidsters gaan geven. 😊 Ook hebben we Nederlandse stroopwafels als cadeautje. πŸ‡³πŸ‡± Savonds hebben we weer een gezellig filmavondje gehad. πŸŽ„

Vrijdag begon de dag weer met schoolwerk. πŸ’ͺ Daarna hebben Loes en Lotte elkaar lekker geschminkt πŸ˜‰ en heb ik eindelijk onze krullenlop Loes der haren mogen stijlen. Loes heeft daarna van Lotte der haren een kerstboom gemaakt. πŸŽ„πŸ˜‚ Tjaa je moet maar iets te doen hebben he. πŸ˜‰ Natuurlijk zijn er tussendoor ook weer wat wasjes gedraaid en hebben we heerlijk gelachen tijdens het avondeten en het zingen bij de afwas. πŸ˜‚ En ook deze dag sluiten we af met een kerstfilm. πŸ˜‰

Zaterdag gaan we met zijn drieΓ«n naar Jerez de la Frontera. Hier zijn we nog niet geweest, dus ik ben benieuwd wat voor moois we daar nog mogen gaan zien! 😏 Zondag hebben we weer een rustig dagje, om de maandag weer goed te kunnen beginnen op stage! πŸ‘

Dit was hem dan weer voor deze keer. πŸ‘ Vergeet niet onze vlogs te kijken bij het kopje video's en om wat van onze foto's te bekijken!

Adios amigos 😘 #chicloanajoa

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam:
    7 december 2018
    Weer leuke week gehad bij het kinderdagverblijf.Nog even volhouden samen. Jullie zullen elkaar nog gaan missen.πŸ˜˜πŸ˜˜πŸŽ„πŸŽ„