werken in een dierentuin? πŸ€”

24 november 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Holaaa guapos 😘

Nu al ons bezoek is langs geweest, is het toch echt tijd voor onze laatste paar weekjes! We kunnen gaan aftellen! πŸ’ͺ

Maandag zijn Loes en ik met zijn tweeΓ«n naar stage geweest, omdat Lotte nog een dagje vrij had om met haar familie te besteden. 😊 Er waren deze dag maar 4 baby's. Wat was dat een luxe zeg.. Zo'n rustig dagje. πŸ˜‰ Daarom kreeg ik tussendoor de tijd om palmbomen te verven voor de kerst.. Noujaa wat dat met de kerst te maken had moesten we even bedenken. πŸ˜‚ Tijdens het verven hoorde ik een raar geluid.. Ik dacht dat er een aantal kinderen flink aan het huilen waren.. En wat bleek? Het was een poes hahah. πŸ˜‚ Toen we terug kwamen van stage zaten Lotte en haar familie nog even gezellig bij ons thuis. Na nog even gekletst te hebben, was het voor hun toch ook echt tijd om terug naar Nederland te gaan.. Nadat we afscheid hadden genomen en we ze nog even hadden uitgezwaaid op het balkon, kwam uiteindelijk het besef pas dat we geen bezoek meer hadden voor de komende weken. πŸ˜” Dat wordt de komende maand denk ik dus veel bellen en appen met familie en vrienden. πŸ‘

Dinsdag zijn we weer begonnen met het knutselen voor de kerst. πŸ’ͺ Er lagen 2 kartonnen (misvormde) kamelen op ons te wachten in het kantoor. Ik vond ze persoonlijk meer op everzwijnen lijken, maarjaa we hebben ze toch maar beschilderd. πŸ˜‚ We waren redelijk snel klaar met het verven, dus het was daarna voor mij weer de tijd om de baby's in slaap te wiegen. πŸ‘ Samen met een kindje die niet wilde slapen ben ik maar weer even langs gegaan bij Lotte haar groep. πŸ˜‰ Toen ik daar binnenkwam stonden een paar kinderen enthousiast bij een raam te kijken. En jaa hoor de poes was terug. πŸ˜‚ Dit vonden ze erg interessant, dus ze hebben nog heel de dag 'gato' geroepen. Toen de groep van Lotte ging eten, was het weer tijd om Mickey Mouse aan te zetten. En jaa toen gebeurde het.. de leidster van de groep had het raam open laten staan, waardoor de poes naar binnen was gelopen! Ik schrok als een malle. πŸ˜‚ Tjaa hoe ga ik die poes weghalen hahah. πŸ€” Kssttt en hij was weg. πŸ˜‚ Ook kreeg ik te horen dat ze bij een baby op mijn groep luizen hadden ontdekt.. De kindjes dragen dan haarnetjes en komen gewoon naar stage. In Nederland blijven de meeste kinderen dan een dagje thuis.Toen we terug kwamen van stage kwamen we erachter dat er een enorme barst in ons slaapkamer raam zat, maar hoe die erin is gekomen? no idea πŸ€”

De woensdag mochten we weer wat kartonnen dieren gaan verven. πŸ‘ Deze keer waren het 4 kuikentjes, maar wat deze met de kerst te maken hebben? De leidster had al een kuiken getekend, maar dit vonden we niet echt een 'top' ontwerp. Toen ben ik maar weer iets gaan tekenen. 😏 We hebben daarna initiatief getoond en gevraagd of we dit ontwerp mochten maken. De leidster vond het prima en liet ons ons gang gaan. πŸ‘ Na het schilderen wat het een erg hectische dag.. πŸ˜… Maria de kok was niet aanwezig deze dag, waardoor de leidster van mijn groep het eten mee moest regelen en de afwas moest doen. Hierdoor stond ik dus bijna de hele middag alleen op de groep. Dit was wel even aanpoten aangezien ik alle kinderen eten moest geven. Uiteindelijk heeft Noemi (leidster van groep) gevraagd of Loes mij kon komen helpen. πŸ‘ Tjaa wat kan ik erover zeggen.. Al zeg ik het zelf we waren een top team. β™₯️ Ze heeft me geholpen met de laatste hapjes eten, daarna hebben we samen de luiers verschoont en gepoetst. πŸ’ͺ Toen we uiteindelijk met alles klaar waren was Noemi nog niet terug.. dus wilden we iets leuks met de kinderen gaan doen! Ik heb wat spaanse kindermuziek opgezet. 😊 We zijn samen met de baby's gaan dansen. πŸ˜‚ En ik kan je vertellen wat was dat een feest! Ze waren allemaal aan het lachen en danste ook nog eens mee. 😍 Ondertussen was het al 2 uur geweest en Noemi was nog steeds niet terug op de groep. Om 14.05 waren alle leidsters al naar huis. Zij bleef dus over met een groot aantal kinderen.. Wij zijn toch ook maar naar huis gegaan, om maar eens wat aan school te werken. Noujaa werken.. πŸ€” We hebben eerst maar eens een speurtocht gehouden om te kijken wat we nou precies moesten gaan doen. πŸ˜… Deze dag waren we ook precies 3 maanden in Spanje!

Donderdag hebben we voor de kerst twee kartonnen schapen mogen maken. πŸŽ„ Deze keer mochten we zelf bepalen hoe we dit gingen aanpakken! Alles liep soepel, totdat we het karton moesten gaan uitknippen met een kinderschaar. πŸ™„ Na het knutselen heb ik de kinderen weer in slaap gebracht en ben weer met een kindje naar de groep van Lotte gegaan. Heerlijk om te zien dat die kindjes nog naar me toe komen om te knuffelen. 😍 Vandaag was het ook de dag.. NOG EEN MAAND TE GAAN! πŸ‡ͺπŸ‡Έ De afgelopen maand vloog weer voorbij met al dat bezoek. Leuk om de verschillende families te leren kennen. 😊 We hebben ook een aantal cadeautjes gekregen.. Zo komen we de maand wel door met 3 kilo pepernoten en kunnen we elk weekend nog een portie brownies gaan bakken. πŸ˜‚ Toen we thuis kwamen van stage was het weer tijd om wat te sporten. Na wat oefeningen kwam ik terug ik de woonkamer en stonden Loes en Lotte te dansen aangezien we geen zin hadden om te sporten. πŸ˜‚ En geloof me van dat dansen kregen we het wel warm, aangezien we het al heel de dag koud hadden. πŸ˜… Dat wordt nog wat als we terug in Nederland zijn. πŸ‡±πŸ‡Ί

De vrijdag begon weer met de kerstvoorbereiding. πŸŽ„ We mochten nog een kameel gaan maken.. Volgens mij herinnerde Noemi zich dat er 3 koningen zijn ipv. 2. πŸ˜‚ Ik irriteerde me rot aan de vorige kamelen. πŸ˜… Dus hebben we weer gevraagd of we een eigen ontwerp mochten maken, dus Maud kon weer gaan tekenen. πŸ‘ Nou en toen gebeurde er weer wat jongens.. Loes stond buiten het raam om een slak te pakken. πŸ˜‚ We waren erg gefascineerd en hebben hem toen een naam gegegeven. πŸ’ͺ Hij heet Willfret. 😏 En jaa je leest het goed.. Dubbel L en een T. Dat paste beter bij zijn karakter. β™₯️ #weloveyouwillfret

Toen we thuis kwamen hebben we niet heel veel meer gedaan, want wat zijn we moe.. Het waren gezellige maar drukke dagen. En dan hoop je uit te slapen in het weekend.. Maar nee helaas is dat niet het geval geweest. 😴 Waarschijnlijk komt het door ons bed, aangezien ik hier net in pas en je de veringen in je rug voelt. πŸ‘

Aangezien we allemaal niet fit zijn, blijven we rustig een weekendje thuis. 😊 Even wat bijtanken met hopelijk wat meer slaap, een goede kerstfilm en een drankje. 😏 Ook ben ik weer verder gegaan met mijn aftermovie. Wat hebben we ontiegelijk veel foto's zeg en wat hebben we al mooie plekken mogen zien hier in Spanje. 😱 Sjezus Mina niet te doen. 😊 Dit weekend wordt het ook tijd voor ons volgende pak brownie mix, dus wij zullen ons niet vervelen. πŸ˜‰

Dit was hem weer voor deze keer. πŸ’ͺ
Vergeet niet onze geweldige coole vlogs te bekijken hé! 😍
Adios mensen 😘

1. Mam:
    24 november 2018
    Zoweer een heel verhaal,ja jullie knutselen heel wat af .Geniet van jullie leuke tijd in Spanje.Nu kunnen jullie af gaan tellen.dikke 😘
  2. Linda:
    25 november 2018
    Apart kerstverhaal daar πŸ˜‰ thumbs up voor oma πŸ˜„ Veel plezier nog en succes met de laatste loodjes