nieuwe week, nieuwe groep πŸ‘

5 oktober 2018 - Chiclayo, Peru

Holaaa πŸ™‹πŸΌβ€β™€οΈ

Weer een weekje erop zitten! Ik moet zeggen de tijd gaat toch best snel.. πŸ’ͺ
Nouu laat ik is even mijn week vertellen...

Vorige week zondag zijn Loes en ik verplaatst van kamer, dus dit betekent een maandje een eenpersoonskamer πŸ‘ toch even wennen zonder Lotte. πŸ˜‰ De maandag en dinsdag begon weer lekker.. #not. Want deze meid zat weer ziekjes thuis met migraine. πŸ€’ Maandag daarom veel geslapen, wasjes gedraaid en wat aan school gedaan. Lotte en Loes wouden deze avond naar de koepel lopen die een stukje verder ligt dan ons appartement. πŸ‡ͺπŸ‡Έ Het leek me een goed idee om even uit het appartement te gaan en een frisse neus te halen.🌞Aangezien we hier ook proberen wat te sporten, was dit ook een goede optie. πŸ’ͺ En wat was het een mooi uitzicht over heel Chiclana. 😍 Zeker nog een keer de moeite waard om te gaan!

De dinsdag begon de dag weer met migraine, wat dus nooit een pretje is.. Dus deze meid lag weer wat uurtjes in bed. 😴 Toen de meiden weer terug waren van stage hebben we heerlijk gepoetst aangezien het toch de bekende poetsdag blijft voor ons.. πŸ˜‰ Daarna ben ik optijd naar bed gegaan om de volgende dag weer naar stage te kunnen!

Woensdag tot Vrijdag waren mijn eerste dagen op een nieuwe stagegroep! πŸŽ‰ Deze keer de groep van 1 tot ong. 2 jaar. Toch was dit weer even wennen.. Ze kunnen natuurlijk net wat minder, zoals zelfstandig eten en gaan nog niet naar de wc, dus er worden nogal wat luiers verschoond jaa. πŸ˜…

Natuurlijk zijn er ook een aantal overeenkomsten, zoals het opstarten van de dag met liedjes. Ik merk wel dat ik door de dag veel 'no' moet zeggen. πŸ˜‚ Dan klimt er spontaan een kind op tafel of zijn ze elkaar een tikkeltje hard aan het wiegen in de weg stoeltjes. πŸ˜‚ Hier liggen de kindjes best wel vaak in tijdens het kijken naar de tv, die gedurende dag een aantal keer aanstaat. Dit hadden zie niet op mijn vorige groep.

Ook spelen de kinderen op deze groep in de ochtend buiten ipv in de middag. En eten ze wat eerder, aangezien je 10 eenjarigen nog net geen 3 gangenmenu te eten moeten geven. De leidster op mijn groep is tijdens het eten vooral bezig om een kindje te 'voeren', aangezien zij niet goed eet. Dus deze meid stond met 9 kinderen die allemaal 3 gerechtjes krijgen. 😱 Sta je dan 3 kinderen tegelijk eten te geven. πŸ’ͺ Dit was wel even heftig, maar we zijn onerhand wel wat gewend he. πŸ˜‚

Tijdens het eten zijn we altijd wel een paar kinderen die bekant in slaap vallen. πŸ˜‚ Dus na het eten wordt er niet zo veel meer gedaan. Alle luiers worden verschoond, wat dus een heerlijke geur creΓ«ert in de kamer πŸ˜‰. Maar gelukkig wordt daarna meteen alles gepoetst, van de ramen tot het dweilen van de vloer. Dit hoeven wij als stagiaires niet te doen zeggen de leidsters. πŸ‘ De kinderen worden dan in stoeltjes gezet voor de tv en luisteren naar wat spaanse liedjes! (die ik dus na 2 dagen luisteren al redelijk ken πŸ˜‚) En dan om 2 uur is het weer tijd om te gaan. πŸ™‹πŸΌβ€β™€οΈ

De vrijdag waren we uitgenodigd door een leidster om te blijven eten bij haar moeder! De leidster is de dochter van de baas, dus we waren gewoon bij de baas thuis. πŸ˜±πŸ˜‰ We wisten totaal niet wat we moesten verwachten.. Dus daar gingen we dan in de mini cooper naar het huis, wat dus een straat verder bleek te zijn hahah. We werden super vriendelijk ontvangen samen met nog 2 andere nederlandse studenten! Als eerste kregen we een cerveza aangeboden, nouu daar zeg ik geen nee tegen hoor. 🍻VWat ze hier 'smiddags eten is voor ons echt net avondeten. 😱 Maar wat was het lekker.. We werden verwend met paella, kip, salade, brood, aardappel met ei en zelfs ijs! πŸ₯˜

Nouu dat was zo'n beetje de werkweek..
Maar wat gaan we dit weekend doen?.

Zaterdag is het weer lekker weer, dus als eerste gaan we waarschijnlijk weer naar ons vaste koffietentje om te ontbijten. Daarna gaan we even de winkelstraat in om nog wat kleine boodschapjes te doen. πŸ‘ (en nee geen kleren deze keer πŸ˜‚) Rond de middag weer genieten aan het strand en savonds zal ik dan wel weer zin hebben om naar de barretjes te gaan op de boulevard voor een lekker drankje. 😍

Zondag even heerlijk uitslapen en dan weer naar het strand.. πŸ˜… denk ik teminste met dat goede weer. πŸ˜‰ Toch wat anders herfst in Spanje of in Nederland.. πŸ˜‚ En dan savonds nog wat aan school werken, omdat dat er hier ook bijhoort. πŸ’»

Sommige zullen denken: hmm fijne vakantie? Nou nee hoor het is hier best hard werken om alles op orde te krijgen. Af en toe wat moeilijk of lastig, maar dit gaat ons lukken deze maanden! πŸ’ͺ

Einde! Adioss amigos 😘

5 oktober 2018
    Bonito escrito Maud. Hasta la proxima semana πŸ™‹β€β™€οΈ
  3. Mam:
    6 oktober 2018
    Nou tot zondag zal ik is komen kijken.😘