eerste stage week zit erop! πŸ‘Œ

7 september 2018

jajaa dat was dan onze eerste stage week bij churumbel escuela infantil. 😊

We moeten vanuit ons appartement ongeveer 15 min lopen en dan nog 15 min met de bus. Daarna nog 10 min lopen en dan eindelijk zijn we er!

De eerste dag zijn we naar de directeur gegaan. Hij leidde ons vanuit het ouderentehuis naar de opvang en gaf ons een kleine rondleiding in het gebouw. Daarna gingen we meteen aan de slag! πŸ‘

Lotte op de babygroep, Loes op de groep van 1-2 jaar en ikzelf op de groep van 2-3 jaar.
Heel de week is er eigenlijk een werkpatroon, dus na een aantal dagen was ik al wel gewend aan de groep, de tijden en de ruimte. Waar we ook aan gewend zijn is het gehuil de eerste dagen.. pfff πŸ™„

Om 9 uur komen de eerste kinderen. Ik sta dan tot 10 uur samen met 2 leidsters om het ontbijt van de kinderen die thuis nog niks op hebben te geven. Daarna gaan we met onze groep die uit 10 tot 12 kinderen bestaat de trap op. (eigenlijk super onhandig..πŸ€”)

Daarna krijgen de kinderen water uit hun eigen fles en mogen ze even spelen. Dan is het tijd om liedjes te zingen, waar wij dus geen hol van verstaan πŸ˜‚ maar nu na een paar dagen versta ik gelukkig wel kleine dingen. πŸ‘ŒDe kinderen buurten vanalles tegen je, maar toch fijn als ik ze uiteindelijk echt kan verstaan πŸ˜‰

Rond 11 uur gaan we even naar buiten. Ze hebben verschillende glijbaantjes, speelhuisjes en motors/fietsjes. Daarna gaan we naar binnen en krijgen de kinderen weer wat water. Dan is het tijd om woordjes te leren in spaans en ook Engels! Ik heb al verschillende keren voor de groep mogen staan om de kinderen de Engelse taal wat mee te geven. Echt heel leuk!

Ook is ons aangeboden om 1 keer in de week engels les of gymles te geven aan de kinderen. Weer een uitdaging erbij πŸŽ‰

Na de 'Engelse les' mogen de kinderen weer even spelen of maken we bouwwerken aan tafel. Dan weer lekker met de trap naar beneden πŸ‘ #despacito

Rond 12.15 is het etenstijd. De kinderen krijgen hier 3 kleine gerechtjes. Ze eten hier ook warm in de middag, net zoals we herkennen van stage in Duitsland. Na het eten rond 1 uur gaan we weer naar boven om nog even te spelen. Daarna worden ze een voor een opgehaald. De leidster brengt de kinderen naar beneden en doet de overdracht aan de ouders. Dit is weer zo'n moment dat ik alleen op de groep sta. Fijn dat ze me hierin al zo vertrouwen πŸ‘Œ

Rond half 2 beginnen de leidsters al met dweilen. We nemen de laatste kinderen dan mee naar buiten. En rond 2 uur mogen we naar huis door de siesta πŸ˜‰ en dan ziet dus zo in het kort onze werkdag eruit.

Lijkt misschien alsof we niet veel uitvreten daar, maar na zo'n stagedag zijn we gebroken.. πŸ˜‰ Er komt best veel op je af zoals de taal, nieuwe gezichten en nieuwe ritmes. Dit zal nog even wennen zijn, maar komt wel goed. We zijn sinds kort ook begonnen met Spaanse les!

Dus bij deze...

Adios Amigos πŸ‡ͺπŸ‡Έ #chicloanajoa