bijna op de helft 😱

21 oktober 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Holaaa amigos!

Daar ben ik weer met een nieuwe blog op 't web πŸ˜‚ Alweer bijna op de helft van dit avontuur! Maar wat hebben we deze week gedaan? πŸ€”

Maandag was het dan echt zover.. Eerste keer lange broek aan naar stage! Ookal waren we nog steeds best optimistisch, een jasje had wel mee gemogen voor in de ochtend. πŸ˜‰ Op stage loopt alles op rolletjes. πŸ‘ Noujaa de kinderen zijn heerlijk aan het snotteren en niezen, waardoor je gedurende dag heel wat wc-papier erdoorheen jast.. en jaa je las het goed: 'wc-papier'! dat gebruiken ze hier regelmatig haha.

Dinsdag was het weer tijd voor wespen hoor.. Die kwamen de rust van de leidster even verstoren. πŸ˜‚ Want ze kunnen nogal panisch worden als er een wesp binnen vliegt haha. πŸ˜‰ Sta je dan mee zijn tweeΓ«n de kinderen te 'beschermen'. Ik heb me toch gelachen. πŸ˜‚ Om 2 uur was het dan zover.. Hier had loes de afgelopen weken op gewacht! Haar familie kwam op bezoek. πŸ‡ͺπŸ‡Έ We werden opgehaald op stage en zijn daarna meteen naar haar familie gegaan om even lekker te zwemmen en wat te eten! Lotte en ik voelde ons meteen thuis bij deze familie, want wat hebben we heerlijk gebuurt en gelachen! 😍

Woensdag was het een rustig dagje. We hadden deze keer maar 9 kinderen. Onze 'moeilijke eters' waren niet aanwezig, dus dit was een record tijd bij het eten! πŸ˜‚ Het gehuil wordt gelukkig wat minder.. en toch vonden de ouders van loes dit was heftig klinken. Maarjaa wij zijn dan ook al heel wat gehuil gewend de afgelopen weken. πŸ˜‰ Na stage konden we weer met de familie meerijden en zijn we weer fijn gaan zwemmen. 🌞 Na het zwemmen hebben we nog even in het bubbelbad gezeten en daarna was het tijd voor een gezellig BBQ. 😍

Snachts had het voor een goeie geontweert, 🌧️ dus donderdag ochtend was het weer tijd voor een lange broek. Deze dag waren we bezig met halloween! De leidster op mijn groep kwam met verschillende accessoires om het wat te versieren! Deze ochtend gebruikte ze ook een vleermuis handpop, wat de kinderen toch best spannend vonden. πŸ˜‰ Ook hebben we weer wat kleurplaten geverfd, deze keer een egel met handafdrukken van de kinderen. πŸ‘ En toen na stage.. wat een ellende was dat zeg. We liepen weg van stage met wat Druppels regen, dus de paraplu van ons mam kwam goed van pas! 🌧️ Maar toen we eenmaal de straat uitliepen, viel het met bakken uit de hemel! Nadat we even hadden geschuild was het toch tijd om te gaan, aangezien we onze laatste spaanse les hadden! Na deze les zijn we nog even een drankje gaan doen met de lerares om het gezellig af te sluiten. ☺️ Daarna werd loes opgehaald door haar familie, om daar een paar nachtjes te gaan logeren.

Vrijdag gingen lotte en ik met zijn tweetjes naar stage. Weer een best frisse ochtend, dus je ziet de kinderen weer heerlijk ingewikkeld in lakens binnen komen. πŸ˜‚ Staan we dan mee ons korte mouw shirtje.. 'Hebben jullie het niet koud?' vragen de leidsters regelmatig. πŸ˜‰ En als we nee antwoorden, beginnen ze alweer.. aahhh holanda! Jaa daar zijn wij wel wat kou gewend he. πŸ˜‰πŸ’ͺ Na stage hebben we nog wat boodschappen gedaan en daarna samen op de bank een film gekeken met natuurlijk een lekker drankje. 🍹

Zaterdag hebben lotte en ik eerst even lekker uitgeslapen. 😴 Nadat we wat hadden gegeten zijn we even de winkelstraat in gegaan. Helaas begon het toen ook wat te druppen, dus zijn we weer in de regen naar huis gelopen.. Eenmaal thuis heerlijk een trui aan en een kom kippensoep. 😍 Rond de avond kwam de familie van loes langs om even een kijkje te nemen in ons appartementje. πŸ‘ Daarna zijn we met de vader van loes weer wat drinken gaan inslaan, aangezien zij ook een huurauto hadden. 😍 Savonds hebben lotte en ik lekker wat pasta gemaakt en daarna hebben we weer genoten van een film. πŸ‘

Zondag natuurlijk eerst weer lekker uitslapen, daarna ontbijten en wat aan school werken. πŸ’ͺ Wantjaa dat hoort er nog steeds bij.. En daarna waarschijnlijk met de bus nog een keer naar San Fernando, om te kijken naar nog wat leuke kleding etc. πŸ˜‰ Savonds laatste rustavondje met wat pizza carbonara. 😍

Vergeet niet de vlogs te kijken! Onder het kopje video's 😘 Adios πŸ˜‰#chicloanajoa

1. Mam:
    21 oktober 2018
    Ola ja het gaat snel ,maar jullie hebben het goed en gezellig met zijn drieën. Nou donderdag eindelijk Jeroen.En dan 11-15nov kom ik met oma .Leuke vlog weer.Grt mam😘
  2. Linda:
    21 oktober 2018