stageweek 2 βœ”οΈ

14 september 2018 - Chiclana de la Frontera, Spanje

Jaa dat was hem dan alweer! week 2 op onze stageplek πŸ‡ͺπŸ‡Έ

Je merkt al meteen dat de kinderen al wat meer gewend zijn aan de opvang na de vakantie, dus dit betekent minder gehuil in de ochtend πŸ˜‰

De week was niet heel veel anders dan de vorige en ik denk dat dat de komende 2 weken een beetje zo blijft. Over 2 weken sta ik alweer voor een maand op een andere groep.

De kleine Engelse lessen worden bij mijn groep bijna elke dag herhaald zoals: de kleuren, gedag zeggen en tellen. Ik begin dit gelukkig al meer in het Spaans te kunnen πŸ’ͺ

We hebben nu ook 2 keer in de week Spaanse les van Michelle (bureau). Hier leren we nu vooral de basis. Wat natuurlijk best handig is de eerste weken πŸ˜‚.

Onze leidsters op de groep proberen gelukkig wat Engels te spreken πŸ˜‰ Wat best grappig klinkt 🀣 Het blijft voor beide nog even met handen en voeten praten πŸ˜‚

Wat wel echt heel fijn is, is het vertrouwen dat ze al in ons hebben. Ik mocht al bijv. snel de luiers verschonen en de kinderen eten geven. Nu denk je dat is toch niks bijzonders? Maar dat is het wel aangezien je ook het vertrouwen van het kind moet winnen. En dat was dus best bijzonder aangezien er toen nog geen week voorbij was.

En dan opeens word je al alleen voor een groep gezet.. Best spannend aangezien ze jou niet kunnen verstaan en jij hen ook niet. Sta je dan met je gebrekkige spaans een poging te doen tot spaanse woordjes πŸ˜‚ Gelukkig gaat me dit nog best goed af haha.

Aan het eind van de dag worden de kinderen in kinderstoeltjes gedropt en op bedjes gelegt, aangezien de leidsters graag om 2 uur siΓ«sta willen gaan houden πŸ˜‚ Dit vinden wij natuurlijk niet zo erg πŸ˜‰ want dan kunnen wij fijn boodschappen doen of naar spaanse les.

Vandaag is het dan vrijdag de laatste werkdag van de week. Er werd 'smiddags een verjaardag gevierd van een kindje. Nou ik stond versteld.. Wat kregen de kinderen als traktatie? Een grote chocoladetaart 😍 Dit zou je bij ons in de kinderopvang niet zo snel zien haha. Dit was dus best een leuk moment πŸ˜‹ En vooral ook erg lekker πŸ˜‰

Einde πŸ‘

#chicloanajoa
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mam:
    15 september 2018
    Nou weer leuke filmpjes maud ,loes en lotte .Heerlijk.om jullie zo samen te zien.Dikke 😘